Adelaide. South Australia. 2nd Day.

hurm..dah lama x update, agak busy..honestly, saya ingat blog nie xde pembaca..maafkan saya =)

2nd Day di Adelaide, bangun pagi, berbual dengan rakan 1 dorm dari Ireland, beliau bekerja di Sydney, sekarang di Adelaide kerana mengambil peperiksaan electrical. Patutla..orang lain enjoy theirself, aku tgok dia nie dok mengadap buku jer..anyway, Good Luck Mate!!

Mandi, breakfast maggie di kitchen. Berbual seketika dengan Mai, dia ada plan lain. Xpelah..gua gerak solo..Tom pula dah bertolak balik ke France. Aku decide nak mandi laut. Packing stuff yg perlu, menapak mencari station tram, turun di station lain dan tukar kepada menaiki train. Serius aku x tahu mana hala..aku belasah jer..hahahha..terpandang sekumpulan remaja lelaki & perempuan berpakaian seperti ingin ke pantai..
Okay..that's it!! gua follow...


                                  

Hentian terakhir, ngam2 tepi pantai..turun..berjalan seketika..aiseh,,gua terlupa bawa seluar boxer nak terjun laut la plak..apedaa punye kalut. Beli seluar pendek di salah sebuah kedai berdekatan..jenama Billabong..amek kau!! AUD40..ahhh!..rabak..





    Memorial Monument.





Apelagi..mari berenang kuak lentang..aku memerhatikan ade 2 lelaki berjalan dalam laut (paras pinggang) sambil memakai porch bag dan memikul sesuatu dibelakang sambil memakai headphone (nak kata mesin rumput..kat tengah laut..macam cari periuk api pun ade..Salah seorang dari mereka berdua mendekati, berbual..alahai, aku ingat ko cari periuk api atau, buat kajian ikan jerung ke ape tadi..rupenya mencari cincin, jam, rantai, gelang tangan yang terjatuh di dasar laut (pasir)..beliau mengeluarkan hasil2 yang dijumpai..cincin dan rantai..katanya lagi, kerja nie berbaloi - bekerja sendiri, sehari boleh mencapai AUD200 (bergantung pada keadaan pasang surut air dan cuaca)

     

Kesejukan, lepak jap, pekena rokok..melihat sekumpulan remaja di dalam train tadi terjun dari atas jetty..lebih kurang 8 meter tinggi..pergh!! da lama gua x buat kerja bodoh nie..alright! Can i joint?..."sure!!" jawab mereka..belasah!! apedehal..masa nie la gua nak buat kerja2 giler..sebab badan mat saleh nie remaja pun dah macam dewasa, so..diaorang mesti ingat aku nie sebaya..hahaha..lalalala..





kelaparan..masing2 keletihan, yang lain pergi berjemur..aku? kulit da gelap dah..sebulan dalam kebun..x perlu...aku decide mencari makanan tengahari. Tiada kedai muslim..hurm..ade satu kedai Nando's..aku teringat kata Anton sewaktu di Melbourne. Dalam OZ nie..Nando's halal..sebab jutawan Arab dah beli company nie..alright..Nasi Ayam Satuu!!

Mari Mengail

Hasil..

Sekitar 3pm, aku pulang ke hostel..da penat..berehat di atas balkoni bersama seorang mamat Italy dan mamat OZ dari Broome..aku dah lupa nama mereka..si mamat dari Broome nie sekadar bercuti selama 2 bulan di Adelaide..memakai sarung leher..accident kereta..diberi cuti bergaji selama setahun..sudah 6 bulan travel..kerjaya? Oil & Gas..masyuk!!..Katanya di Broome ramai rakyat Malaysia, ade perkampungan Melayu di sana..bertutur bahasa Melayu..i see, tapi aku dah beli ticket flight ke Sydney esok..hurm..

Kawan semeja makan Nando's

Malam..masih lepak di balkoni, bersama Midori dan Mai..kemudian beralih ke mamat Italy (petang tadi) dan Stephanie..minah German baru tiba pagi tadi dari selepas travel di Kangaroo Island. Berbual mengenai music..mereka memperkenalkan aku dengan band Volbeat..lagu popular - Sad Man Tongue..okay gak..
ble masuk kepala otak gua..

Macam biasa, mereka mabuk..gua? air mineral sudah..hari dah malam..tidur, esok nak gerak ke Sydney.. Flight jam  8.30am..taxi sudah di booked..

Damai..sambil menunggu train untuk pulang.

0 Response to "Adelaide. South Australia. 2nd Day. "

Post a Comment